Regulament Desfășurare Proiect

Bun În Carieră este o platformă vocațională online și presupune crearea unei experiențe digitale complete care va permite accelerarea semnificativă a procesului de descoperire a carierei pentru tineri cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani din România. Beneficiarii proiectului sunt tineri defavorizați, cu vârsta între 16 și 24 ani, beneficiari ai sistemului de protecție specială, precum și tineri din categoria NEETs. În egală măsură, platforma va fi disponibilă și oricăror altor categorii de tineri (inclusiv tineri cu vulnerabilități precum tineri din familii mono-parentale, tineri cu părinți plecați în străinătate.

Obiectivele platformei

  • valorificarea potențialului individual al fiecărui user (tânăr beneficiar)
  • descoperirea drumului spre cariera potrivită
  • îmbunătățirea accesului pe piața muncii a tinerilor din medii vulnerabile și a tinerilor din România

Bun În Carieră este format din 3 secțiuni importante care oferă sprijin vocațional tinerilor care se înscriu pe platformă prin crearea unui cont. Aceste secțiuni sunt:

  • Teste vocaționale online – Testul Inteligențelor multiple și Chestionarul Valorilor
  • Consiliere vocațională online – Listă cu profilurile consilierilor vocaționali; aceștia oferă consiliere în regim de voluntariat; fiecare profil conține informații despre consilier, un calendar cu disponibilitatea acestuia și un sistem de programări online
  • Mentorat Online – Listă cu profilurile mentorilor; aceștia oferă mentorat în regim de voluntariat; fiecare profil conține informații despre mentor, un calendar cu disponibilitatea acestuia și un sistem de programări online

Bun În Carieră este adresat tinerilor (cu vârsta cuprinsa între 16 și 24 de ani din România) care își creează un cont prin înscrierea datelor personale (nume, email, număr de telefon) și devin utilizatori ai platformei; prin contul creat, utilizatorul are acces la teste; pe baza rezultatelor testelor poate să își programeze o sesiune de consiliere online, urmată de o sesiune de mentorat online, vizând meseria aleasă în funcție de rezultatele testelor și discuțiile cu consilierul. Beneficiarii proiectului sunt tineri defavorizati, beneficiari ai sistemului de protectie speciala, precum si tineri din categoria NEETs. In egala masura, platforma va fi disponibila si oricaror altor categorii de tineri (inclusiv tineri cu vulnerabilitati precum tineri din familii mono-parentale, tineri cu parinti plecati in strainatate)

Utilizatorul află aceste informații în tutorialul dedicat care se află în platformă, în prima pagină.

Utilizatorul poate să își programeze o sesiune online de consiliere doar dacă a completat cele două teste. Astfel, testele sunt baza primei sesiuni de consiliere.

Sesiunile de consiliere și mentorat sunt susținute prin videoconferință folosind platforma ZOOM și urmând instrucțiunile din email. Fiecare dintre părți (utilizatorul, consilierul, mentorul) primesc notificări pe email referitoare la programările făcute. În aceste notificări se regăsesc pașii de urmat pentru susținerea videoconferinței la data programată.

În timpul primei sesiuni de consiliere online, consilierului îi este recomandat să-i ceară utilizatorului link-urile cu rezultatele testelor – acestea fiind baza primei întâlniri.

În funcție de interacțiunea avută în cadrul primei videoconferințe, părțile implicate (utilizatorul, consilierul vocațional, mentorul) pot susține o sesiune sau mai multe.

Sesiunile de consiliere vocațională și mentorat sunt susținute în baza unui Ghid de Consiliere și respectiv, Ghid de Mentorat pe care specialiștii îl primesc. Ghidul este realizat de Asociația The Social Incubator și trimis către părțile implicate (consilieri vocaționali și mentori) prin intermediul emailului de către un reprezentant al asociației.

În plus, consilierii vocaționali și mentorii primesc un Induction; acesta este realizat de Asociația The Social Incubator și trimis către părțile implicate (consilieri vocaționali și mentori) prin intermediul emailului de către un reprezentant al asociației. În funcție de caz, Inductionul poate sa fie o sesiune online cu părțile implicate, susținută de un reprezentant al asociației.

Induction-ul este o prezentare a ceea ce este și ce presupune consilierea online și mentoratul online în cazul platformei vocaționale bunincariere.ro, dar și aspecte referitoare la gestionarea grupului țintă.

Consilierii Vocaționali și mentorii sunt selectați conform unor criterii stabilite în cadrul Asociației The Social Incubator. Cei aleși semnează un contract de voluntariat și atașează contractului o Adeverință de integritate sau o Declarație pe proprie răspundere.

Pentru crearea profilului de consilier sau de mentor – persoanele în cauza trimit asociației toate informațiile necesare (o fotografie cu ei, descriere, date de contact etc.)

De asemenea, utilizatorul primește pe email un video cu Bune Practici în utilizarea platformei – un set de reguli pentru un comportament adecvat interacțiunilor cu mentorii și consilierii în timpul sesiunilor online.

În urma fiecărei sesiuni online (videoconferință) părților implicate (utilizatorul, consilierul, mentorul) le este recomandată completarea formularului de feedback, acesta nu are caracter obligatoriu.

Formularul de feedback destinat utilizatorului se află in Dasboard: https://bunincariera.ro/dashboard/formular-de-feedback/

În vederea înregistrării în platformă, înainte de crearea unui cont în platformă, vă rugăm să parcurgeți și să citiți cu atenție Termenii și Condițiile de utilizare și să continuați procesul numai dacă sunteți de acord cu acestea. Termenii și Condițiile sunt disponibile aici.

De asemenea, înainte de înregistrare în platformă și furnizarea datelor necesare pentru crearea contului, vă rugăm să citiți Politica de confidențialitate cu privire la modul în care vă vor fi prelucrate datele și drepturile de care beneficiați potrivit legii. Politica de confidențialitate este disponibilă aici.